В мові Паскаль допустимими є константи трьох типів : звичайні константи,
іменовані константи, типізовані константи.
Звичайна константа – це число, символ, рядок або логічне значення.
Числові константи можуть бути цілими або дійсними, а також додатніми та
від’ємними. В дійсних константах ціла частина відокремлюється від дробової за
допомогою крапки. Перед від’ємною константою ставиться знак “мінус”(знак
“плюс” перед додатньою константою можна не ставити), наприклад:
512 0.1 -522.1
Дійсні константи можуть бути записані у вигляді числа з плаваючою
крапкою, тобто у вигляді ± ae ± n ,
де a – число (як правило менше 10 за модулем);
e – спеціальний символ;
n – порядок числа.
Наприклад:
1.28е-3 {значення числа – 3 1.28 10− × }
Рядкові та символьні константи у програмі виділяють одинарними
лапками:
‘Input radius’ ‘5.3’ ‘A’
Рядкова константа також може бути записана за допомогою внутрішніх
кодів символів, які можна визначити за допомогою таблиці кодів. Перед кодом
кожного символа у цьому випадку необхідно ставити спеціальний символ ‘#’.
Так , наприклад рядок ‘ABC’ за допомогою кодів можна записати у вигляді :
#65#66#67, де 65 – код символа ‘А’ , 66 – код символа ‘В’, а 67 – код символа
‘С’.
Логічні константи можуть мати лише значення true (істинне) або false
(хибне).
Іменована константа відрізняється від звичайної тим, що вона має ім’я. Це
дозволяє використовувати у програмі замість значення константи її ім’я. Це зручно, коли константа використовується неодноразово або коли константа має
велику довжину.
Описати іменовану константу можна у розділі опису констант,
наприклад:
const
prise = 250;
pi_num = 3.14;
name = ‘Ivan’
При визначенні іменованої константи в правій частині визначення можуть
бути використані звичайні константи, раніше описані іменовані константи,
знаки операцій, а також деякі стандартні функції Паскалю :
Abs Chr Hi High Length
Lo Low Odd Ord Pred
Round SizeOf Succ Swap Trunc
Наприклад :
const
alpha=-1.5;
beta=abs(alpha);
name=’Ivan’+’ ‘+’Petrovich’;
Використання іменованих констант робить програму більш зрозумілою і
спрощує процес заміни значення констант у програмі.
Типізована константа визначається наступним чином :
<константа>:< тип>=< константний вираз>;
Наприклад:
const
pi:real=3.14;
Значення констант обчислюються при компіляції і, не можуть бути змінені
під час виконання програми.
Винятком є типізовані константи, значення яких
може бути змінено під час виконання програми, за умови, що була виконана директива компілятора {$J+}. Якщо ж була виконана директива {$J-}, то
типізовані константи перетворюються на іменовані константи, і їх значення не
можна змінити під час виконання програми.
Якщо в програмі не встановлено якусь із цих директив явним чином, то діє
директива {$J+}.
Немає коментарів:
Дописати коментар